قالب های فارسی وردپرس 30

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 30

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

راهنمای خرید پاوربانک و نکات مهمی که قبل از خرید آن باید درنظر بگیرید

اگر شما هم از یکی از دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی‌ هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند، لپ‌تاپ و گجت‌های هوشمند بهره‌گیری می‌کنید، اما با دشوار انجام شارژ باتری دستگاه خویش در طول روز مواجه هستید و خرید پاوربانک را در نظر دارید، مطالعه‌ی این مقاله را به شما رهنمود می‌کنیم.


اکثر ما با شرایطی روبرو شده‌ایم که خارج از منزل یا در سفر هستیم و امکان شارژ کردن تلفن همراه‌مان را با برق شهر نداریم. در چنین شرایطی داشتن یک پاوربانک خوب می‌توند دشوار موجود را به‌خوبی حل کند. ولی پس از مراجعه به بازار و مواجهه با طبف گسترده‌ای از گونه ها پاوربانک‌ با مشخصات فنی و قیمت متفاوت، انتخاب نمونه‌ی ایده‌آل کمی دشوار خواهد بود. در پیوسته به تشریح موارد لازم برای خرید پاوربانکی ایده‌آل با توجه به نیاز هر یک از کاربران، پرداخته شده است.


پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد؟ 

پاوربانک نوعی باتری یدک یا اضافی است که در صورت اتمام شارژ باتری دستگاه هوشمند، می‌توانید با کمک آن دستگاه خویش را مجددا شارژ کنید. پاوربانک با نام‌های دیگر همچون شارژ همراه، باتری یدک و باتری اضافی هم شناخته می‌شود؛ ولی عموما این افزار جانبی، همان پاوربانک یا بانک شارژ نامیده می‌شود. یکتا از ویژگی‌های اصلی این دستگاه، قابلیت حمل بالای آن است.


پاوربانک


مقاله‌های مرتبط:

پاور بانک چیست وچرا بیچارگی به پاور بانک داریم؟

با اینکه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ و ساعت‌ هوشمند، در کوشش هستند تا با به کارگیری فناوری‌های نوینی اعم از باتری‌های حجیم‌تر ، الگوریتم‌های بهینه‌ی مصرف انرژی یا تکنولوژی شارژ سریع، مدت سررسید شارژدهی محصولات خویش را افزایش دهند، ولی با پروا به کاربری‌های گوناگون و استفاده‌های سنگین کاربران، مشکل انجام شارژ باتری، معمولا بسیار دیده می‌شود. بیچارگی به خرید پاوربانک نه فقط کاهش پیدا نکرده است، بلکه بازار خوبی دارد. 


انواع پاوربانک 

پاوربانک‌ها گونه ها مختلفی دارند، اما عملکرد همگی آن‌ها الی بی گمان زیادی مانند یکدیگر است. این دسته‌بندی در ابتدای امر به‌ شما کمک می‌کند، با پروا به بیچارگی خود، پاوربانک مورد عقیده خویش را خریداری کنید. این دستگاه‌ها از نظر استعمال و تکنولوژی به‌کار اسیر شده در تولید، به چند دسته تقسیم می‌شوند: 


۱- پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت: این دسته از پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های گوناگون و با میزان جریان و ولتاژ متناسب با گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند، و قدرت شارژ کردن باتری تلفن همراه را دارند. اما باید در عقیده داشته باشید با این پاوربانک تبلیغاتی  نمی‌توانید لپ‌تاپ خودتان را شارژ کنید. 


۲- پاوربانک ویژه لپ‌تاپ: این دسته از پاوربانک‌ها، خروجی ولتاژ و جریان متناسب با باتری‌های حجیم لپ‌تاپ را در کمر بستن کاربر قرار می‌دهند. اکثر پاوربانک‌های بازار ولتاژ ۵ ولت دارند؛ چنانچه برای شارژ باتری لپ‌تاپ براساس مشخصات سیستم‌تان، احتیاج به پاوربانک با ولتاژ ۱۶ تا ۲۰ ولت دارید.


۳- پاوربانک سولار: پاوربانک‌های سولار یا خورشیدی، دوستدار طبیعت هستند و امکان شارژ پاوربانک از طریق انرژی شمسی را در پسندیدن کاربران قرار می‌دهند. پاوربانک‌های سولار برای افرادی که تقسیم زیادی از سررسید خود را در سفرهایی با عدم دسترسی به برق شهری سپری می‌کنند، محصولی ایده‌آل است و تمام نشدن شارژ دستگاه‌های آن‌ها را تصمین می‌کند. این گونه پاوربانک‌ها به‌دلیل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، جزو محصولات دوستدار پیرامون زیست محسوب می‌شوند.


۴- پاروبانک‌های هوشمند: خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک‌های هوشمند، متناسب با احتیاج باتری دستگاه قابل تنظیم است و با پروا به گونه دستگاه، توانا به تامین شدت جریان پسندیده باتری است. ایمنی این پاوربانک‌ها در سطح بالاتری نسبت به هم‌تایان ارزان‌تر خویش پیمان دارد.


ظرفیت پاوربانک 

یکی از نکات مهمی که باید قبل از خرید پاوربانک بدان توجه کنید، گنجایش آن است. اولین و مهم‌ترین مشخصه‌ی پاوربانک‌های طرفیت آن‌ها است که با واحد میلی‌آمپرساعت بیان می‌شود. ظرفیت پاوربانک به کاربر پرتو می‌دهد چند بار می‌توانید با پاوربانک باتری دستگاه خویش را شارژ کنید. 


پاوربانک Powerbank


قبل از خرید پاوربانک این سوالات را پاسخ دهید: 


با پاوربانک هدف شارژ کردن چند دستگاه را به‌صورت همزمان دارید؟

باتری دستگاه یا دستگاه‌هایی که می‌خواهید به پاوربانک وصل کنید، چند میلی‌آمپرساعتی است؟ 

با پاوربانک می‌خواهید چند بار دستگاه‌ یا دستگاه‌های خود را شارژ کنید؟

ظرفیت راستین پاوربانک‌ها کمتر از میزان رسمی آن‌ها است

این سه سوال، از مهم‌ترین سوالاتی است که باید قبل از خرید پاوربانک از خویش بپرسید. شما باید دقیقا بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی احتیاج دارید. نیاز هر کاربر ممکن است با کاربر دیگر متفاوت باشد. مثلا شدنی است شما با پروا به موقعیت کاری خود احتیاج به پاوربانکی داشته باشید که طی روز دست کم دو بار بتواند گوشی هوشمند را شارژ کند؛ در حالی که فرد دیگری تنها احتیاج به پاوربانکی داشته باشد که بتواند لغایت ۵۰ درصد باتری گوشی هوشمند خویش را با آن شارژ کند. 


محاسبه‌ی گنجایش مورد احتیاج 


همان‌طور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پیش از خرید پاوربانک باید بدان توجه کنید، گنجایش پاوربانک است که با واحد میلی‌آمپرساعت یا mAH محاسبه می‌شود. قبل از خرید پاوربانک نخست باید بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی احتیاج دارید. برآیند اینکه ابتدا باید گنجایش مورد احتیاج خویش را محاسبه کنید. اگر می‌خواهید تنها از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود بهره‌گیری کنید، بیچارگی شما با فردی که تمایل دارد هم‌زمان از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند، ساعت هوشمند یا تبلت کاربرد کند، متفاوت خواهد بود. 


پاوربانک


ابتدا دستگاه‌هایی که می‌خواهید باتری آن‌ها با پاوربانک شارژ شوند، مشخص کنید و ظرفیت باتری آن‌ها را با یکدیگر جمع کنید. البته باید در عقیده داشته باشید که ظرفیت اسمی پاوربانک‌ها با نمونه‌ی واقعی آن‌ها تفاوت دارد که در پیوسته به تشریح این جستار پرداخته شده است.


ظرفیت اسمی و ظرفیت راستین پاوربانک


یکی از موضوعاتی که بیشتر کاربران پاوربانک با آن مواجه می‌شوند این است که گنجایش پاوربانک در عمل آن‌ چیزی نیست که در حین خرید یا در برگه مشخصات محصول درج شده است. پاوربانک دارای گنجایش اسمی و یک گنجایش راستین است. مثلا وقتی پاوربانکی با ظرفیت ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خریداری کرده‌اید و باتری گوشی شما نیز ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است؛ انتظار دارید ۵ بار بتوانید باتری گوشی‌ خود را با این پاوربانک شارژ کنید، ولی در عمل فقط ۳ بار می‌توانید این شغل را سپریدن دهید.

Shiftcam 2.0 به آیفون، ۶ لنز کاربردی و یک لنز حرفه‌ای اضافه می‌کند

 Shiftcam 2.0 به‌عنوان نسخه دوم از این لوازم جانبی است که به‌عنوان یک قاب، آیفون شما را مجهز به ریلی می‌کند که توسط آن می‌توانید از ۶ لنز با کاربرد‌های مختلف همراه با یک لنز حرفه‌ای استفاده کنید. این قاب برای آیفون ۷ و آیفون ۸ در نسخه‌های معمولی یا پلاس و آیفون ۱۰ طراحی‌ شده است. از نظر پشتیبانی، تفاوتی بین دستگاه‌ها وجود ندارد و با کمک ریل به‌ کار گرفته‌شده، به‌راحتی می‌توانید از هر لنزی استفاده کنید. Shiftcam 2.0 دارای لنزهای دو برابری تله، ۲۰ برابری ماکرو، ۱۰ برابری ماکرو، لنز با زاویه دید ۱۲۰ درجه و لنز با زاویه دید ۱۸۰ درجه فیش‌آی است. البته این مورد را اضافه کنیم که لنز با زاویه دید ۱۲۰ درجه روی دوربین جلوی دستگاه نیز نصب می‌شود.

قاب Shiftcam 2.0

قاب Shiftcam 2.0

همان‌طوری که در تصاویر می‌بینید، این تعداد لنز روی یک اسلایدر قرار گرفته‌اند که به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. ShiftCam پای خود را فراتر از این نیز گذاشته است و با کمک طراحی جدید، به شما امکان استفاده از لنزهای حرفه‌ای هم می‌دهد. در سری لنزهای حرفه‌ای می‌توانید از لنز تله، ۲۳۸ درجه فیش‌آی، ماکرو و لنزهای زاویه باز استفاده کنید.

عملکرد Shiftcam 2.0

این پروژه در کیک‌استارتر ثبت‌ شده و به‌صورت پایه، ۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است و اگر ست حرفه‌ای و قاب مخصوص را هم سفارش دهید، تا ۳۵۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. شما بگویید؛ آیا تجربه استفاده از لنزهای مشابه روی آیفون دارید؟

وکام نسخه جدید قلم نوری سری اینتوس را معرفی کرد

سری اینتوس به دلیل قیمت مناسب، یکی از گزینه‌های محبوب نزد عکاس‌ها و علاقه‌مندان به ویرایش تصاویر یا خلق هنرهای دیجیتال به صورت مبتدی است. این شرکت با هدف عرضه محصولی برای تازه‌کارها و علاقه‌مندان، سری جدیدی از این قلم نوری را معرفی کرده است.

قلم جدید اینتوس می‌تواند به راحتی از طریق اتصال USB به سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز متصل شود. هم‌چنین نسخه پیشرفته‌تر با امکان اتصال بلوتوث نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است تا تنها با فشردن یک کلید از قلم خود استفاده کنید. دقت نسخه جدید نسبت به نسل قبل بهبود یافته است و تلورانس دیجیتال ۰.۲۵ میلیمتر را دارا است. این محصول به جای باتری از فناوری رزونانس الکترومغناطیس استفاده می‌کند تا دیگر نیازی به شارژ یا تعویض باتری نباشد. هم‌چنین ۴۰۹۶ سطح فشار برای آن تعریف شده است و می‌تواند تا فاصله ۷ میلی‌متر از صفحه فعالیت داشته باشد.

wacom

wacom

قسمت پد یا تبلت نیز ۸.۸ میلی‌متر قطر دارد و تقریبا با گوشی‌های هوشمند امروزی از نظر ضخامت برابری می‌کند. شرکت سازنده علاوه بر نسخه ۷ اینچی، مدل ۱۰ اینچی نیز برای کاربرانی که به فضای بیشتری نیاز دارند، عرضه کرده است. نسبت سطح تبلت به کل سطوح محصول، ۷۵ درصد اعلام شده است و چگالی ۱۰۰ خط در هر میلی‌متر را نیز دارد. در قیاس با مدل قبل، وزن و ارگونومی بهبود یافته است.

برای خریداران این قلم دیجیتال، حدود ۱۶۰ دلار هدیه از محصولات نرم‌افزاری شرکت کورل نیز در نظر گرفته شده است که شامل برنامه‌‌هایی مانند Painter Essential 6 برای طراحی و نقاشی و Celsys Clip Studio Paint می‌شود. هم‌چنین امکان دانلود Corel Aftershot 3 برای ویرایش تصاویری با فرمت Raw نیز وجود دارد.

از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به درگاه ورودی قلم، چهار کلید فیزیکی و نشانگر LED اشاره کرد. نسخه جدید اینتوس هم‌اکنون از طریق سایت وکام با قیمت ۷۹ دلار برای نسخه معمولی و ۹۹ دلار برای نسخه بلوتوثی در دسترس است. هم‌چنین مدل بزرگ‌تر برچسب قیمت ۱۹۹ دلاری را یدک می‌کشد و در سه رنگ مشکی، سبز و صورتی عرضه خواهد شد.

لاجیتک از قلم‌ هوشمند و کیبورد ارزان‌قیمت برای آیپد رونمایی کرد

اپل امروز در جریان رویداد آموزشی خود، از نسل جدید قلم‌ هوشمند و ارزان‌قیمتِ لاجیتک که انحصاراً برای آیپد‌ این شرکت توسعه داده‌ شده‌ است، رونمایی کرد. این قلم هوشمند که Crayon نام دارد، قرار است با قیمت ۴۹ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

علاوه بر مورد بالا، اپل از محافظ و کیبوردِ جدیدی برای آیپد‌ رونمایی کرد که توسط لاجیتک تولید شده‌اند. تاکنون هیچگونه جزئیاتی درباره‌ی قیمت این کیبورد و محافظ ارائه نشده است و بالطبع، اطلاعی درباره‌ی زمان‌ِ عرضه‌ی آن در دست نیست.

رویداد آموزشی اپل که اکنون در حال برگزاری است، بر مدارس، آموزگاران و دانش‌آموزان تمرکز دارد. هدفِ اپل از برگزاری چنین رویدادی، سوق دادنِ محیط‌های آموزشی به استفاده از اکوسیستمآی‌او‌اس است. باتوجه به این موضوع که گوگل‌ هم در سال‌ها اخیر با کروم‌بوک‌های خود توجه ویژه‌ای به این حوزه نشان داده، نبودِ کوپرتینونشین‌ها در این حوزه کاملاً ملموس بود.

در طول این رویداد، اپل از نسخه‌ی ارزان‌قیمتِ آیپد‌ رونمایی کرد. این دستگاه ۹.۷ اینچی که قیمت ۲۹۹ دلاری دارد، از پردازنده‌ی A10 Fusion بهره می‌برد و پشتیبانی از اپل پنسل را که پیش‌تر در انحصار نسخه‌های Pro بود، به ارمغان می‌آورد.

شما می‌توانید از طریق این لینک، در جریان پوشش لحظه‌ای زومیت از رویداد آموزشی اپل قرار بگیرید.

لاجتیک از سیستم نورپردازی Lightsync به همراه کیبورد و بلندگوی مخصوص رونمایی کرد

فناوری جدید شرکت لاجیتک که Lightsync نام دارد، می‌تواند رنگ و بویی تازه به بازی‌های رایانه‌‌ای بدهد. این فناوری به کمک  لامپ LED با پشتیبانی از طیف رنگ RGB، علاوه بر بازی‌ها به نورپردازی فیلم‌های سینمایی و موسیقی نیز می‌پردازد. در گام اول دو محصول جدید لاجیتک از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد که شامل یک سیستم صوتی و کیبورد مکانیکی می‌شود.

هماهنگ کردن نورپردازی و روشنایی محیط با محتوای نمایش داده‌شده روی نمایشگر، فناوری چندان جدیدی نیست و یکی از روش‌های افزایش تأثیرگذاری محتوا محسوب می‌شود. چندین روش برای همگام‌سازی نور و محتوا وجود دارد که استفاده از API در دسترس توسعه‌دهندگان، یکی از آن‌ها است. امکان شناسایی رنگ‌های موجود در نمایشگر و تحلیل صدا از سایر روش‌های مورد استفاده به شمار می‌روند. چندین شرکت دیگر از جمله فیلیپس و ریزر، در حال توسعه این فناوری هستند و اکنون با معرفی لایت‌سینک، لاجیتک نیز به عرصه این رقابت وارد شده است.

لایت‌سینک معرفی‌شده از سوی لاجیتک، از دو روش گفته‌شده برای تشخیص و هماهنگ‌سازی استفاده می‌کند. یکی از این حالت‌ها Audio Visualizer نام دارد که در هنگام پخش موسیقی، جلوه‌های نوری متناسب اجرا می‌کند. تغییر آهسته نور با فرکانس‌های پایین صورت می‌گیرد و فرکانس‌های بالا موجب تغییر ناگهانی نورپردازی می‌شوند. حالت دیگر Lightsync است و باید از سوی توسعه‌دهندگان بازی‌ پشتیبانی شود تا رنگ‌هایی متناسب با بازی پدید آید. در حال حاضر بازی‌هایی مانند بتلفلید ۱، کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو، دیسکورد، فاینال فانتزی XIV، فورت‌نایت،GTA V و توتال وار: وارهمر از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.

logitech keyboard

بلندگوهای گیمینگ G560 لاجیتک، جزو اولین محصولاتی هستند که از لایت‌سینک پشتیبانی می‌کنند. این سیستم صوتی از یک ساب‌ووفر به همراه دو بلندگوی جانبی تشکیل می‌شود که به LED مجهز هستند. لامپ‌های پشتی به فرکانس‌های پایین واکنش نشان می‌دهند و نورپردازی قسمت جلویی مختص به فرکانس‌های میانه و بالا است. هم‌چنین باید اشاره کرد که به دلیل استفاده از نورپردازی در بلندگوهای جانبی، لاجیتک مجبور شده است از ورودی‌هایی مانند پورت D-Sub در آن‌ها استفاده کند. این بلندگوها از هر دو حالت Audio Visualizer و Lightsync پشتیبانی می‌کنند. البته برای استفاده از لایت‌سینک، برنامه‌ سازگار با این فناوری باید در حال اجرا باشد. این بلندگوها توانی برابر با ۱۲۰ وات دارند و از فناوری صدای فراگیر DTS:X Ultra پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه می‌تواند از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری، USB و بلوتوث نسخه ۴.۱ متصل شود و از سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷ و بالاتر در کنار مک OS X پشتیبانی می‌کند. البته در حال حاضر سیستم‌عامل مک از فناوری DTS:X بهره نمی‌برد. عرضه این محصول از ماه آینده میلادی به بازار شروع می‌شود و برچسب قیمت ۲۰۰ دلاری برای آن در نظر گرفته شده است.

کیبورد مکانیکی G513 لاجیتک، دستگاه دیگری است که از لایت‌سینک پشتیبانی می‌کند؛ ولی از آن‌جایی که امکان پخش صوتی از طریق آن وجود ندارد، از Audio Visualizer بهره نمی‌برد. امکان استفاده از آن در بازی‌های پشتیبانی‌شده وجود دارد. هم‌چنین کاربر می‌تواند الگوهای دلخواه خود را در نورپردازی این کیبورد استفاده کند. بدنه این محصول از جنس آلومینیوم برس‌خورده است و بخشی چرمی برای راحتی مچ کاربر دارد. قابلیت استفاده از کیبورد جدید لاجیتک در ویندوز ۸ و بالاتر، مک OS X 10.10 و بعد از آن، اندروید ۳.۲ یا بالاتر و iOS 10 وجود دارد. دسترسی به آن از ماه آوریل با قیمت ۱۵۰ دلار ممکن خواهد بود.