قالب های فارسی وردپرس 30

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 30

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

راهنمای خرید پاوربانک و نکات مهمی که قبل از خرید آن باید درنظر بگیرید

اگر شما هم از یکی از دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی‌ هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند، لپ‌تاپ و گجت‌های هوشمند بهره‌گیری می‌کنید، اما با دشوار انجام شارژ باتری دستگاه خویش در طول روز مواجه هستید و خرید پاوربانک را در نظر دارید، مطالعه‌ی این مقاله را به شما رهنمود می‌کنیم.


اکثر ما با شرایطی روبرو شده‌ایم که خارج از منزل یا در سفر هستیم و امکان شارژ کردن تلفن همراه‌مان را با برق شهر نداریم. در چنین شرایطی داشتن یک پاوربانک خوب می‌توند دشوار موجود را به‌خوبی حل کند. ولی پس از مراجعه به بازار و مواجهه با طبف گسترده‌ای از گونه ها پاوربانک‌ با مشخصات فنی و قیمت متفاوت، انتخاب نمونه‌ی ایده‌آل کمی دشوار خواهد بود. در پیوسته به تشریح موارد لازم برای خرید پاوربانکی ایده‌آل با توجه به نیاز هر یک از کاربران، پرداخته شده است.


پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد؟ 

پاوربانک نوعی باتری یدک یا اضافی است که در صورت اتمام شارژ باتری دستگاه هوشمند، می‌توانید با کمک آن دستگاه خویش را مجددا شارژ کنید. پاوربانک با نام‌های دیگر همچون شارژ همراه، باتری یدک و باتری اضافی هم شناخته می‌شود؛ ولی عموما این افزار جانبی، همان پاوربانک یا بانک شارژ نامیده می‌شود. یکتا از ویژگی‌های اصلی این دستگاه، قابلیت حمل بالای آن است.


پاوربانک


مقاله‌های مرتبط:

پاور بانک چیست وچرا بیچارگی به پاور بانک داریم؟

با اینکه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ و ساعت‌ هوشمند، در کوشش هستند تا با به کارگیری فناوری‌های نوینی اعم از باتری‌های حجیم‌تر ، الگوریتم‌های بهینه‌ی مصرف انرژی یا تکنولوژی شارژ سریع، مدت سررسید شارژدهی محصولات خویش را افزایش دهند، ولی با پروا به کاربری‌های گوناگون و استفاده‌های سنگین کاربران، مشکل انجام شارژ باتری، معمولا بسیار دیده می‌شود. بیچارگی به خرید پاوربانک نه فقط کاهش پیدا نکرده است، بلکه بازار خوبی دارد. 


انواع پاوربانک 

پاوربانک‌ها گونه ها مختلفی دارند، اما عملکرد همگی آن‌ها الی بی گمان زیادی مانند یکدیگر است. این دسته‌بندی در ابتدای امر به‌ شما کمک می‌کند، با پروا به بیچارگی خود، پاوربانک مورد عقیده خویش را خریداری کنید. این دستگاه‌ها از نظر استعمال و تکنولوژی به‌کار اسیر شده در تولید، به چند دسته تقسیم می‌شوند: 


۱- پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت: این دسته از پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های گوناگون و با میزان جریان و ولتاژ متناسب با گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند، و قدرت شارژ کردن باتری تلفن همراه را دارند. اما باید در عقیده داشته باشید با این پاوربانک تبلیغاتی  نمی‌توانید لپ‌تاپ خودتان را شارژ کنید. 


۲- پاوربانک ویژه لپ‌تاپ: این دسته از پاوربانک‌ها، خروجی ولتاژ و جریان متناسب با باتری‌های حجیم لپ‌تاپ را در کمر بستن کاربر قرار می‌دهند. اکثر پاوربانک‌های بازار ولتاژ ۵ ولت دارند؛ چنانچه برای شارژ باتری لپ‌تاپ براساس مشخصات سیستم‌تان، احتیاج به پاوربانک با ولتاژ ۱۶ تا ۲۰ ولت دارید.


۳- پاوربانک سولار: پاوربانک‌های سولار یا خورشیدی، دوستدار طبیعت هستند و امکان شارژ پاوربانک از طریق انرژی شمسی را در پسندیدن کاربران قرار می‌دهند. پاوربانک‌های سولار برای افرادی که تقسیم زیادی از سررسید خود را در سفرهایی با عدم دسترسی به برق شهری سپری می‌کنند، محصولی ایده‌آل است و تمام نشدن شارژ دستگاه‌های آن‌ها را تصمین می‌کند. این گونه پاوربانک‌ها به‌دلیل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، جزو محصولات دوستدار پیرامون زیست محسوب می‌شوند.


۴- پاروبانک‌های هوشمند: خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک‌های هوشمند، متناسب با احتیاج باتری دستگاه قابل تنظیم است و با پروا به گونه دستگاه، توانا به تامین شدت جریان پسندیده باتری است. ایمنی این پاوربانک‌ها در سطح بالاتری نسبت به هم‌تایان ارزان‌تر خویش پیمان دارد.


ظرفیت پاوربانک 

یکی از نکات مهمی که باید قبل از خرید پاوربانک بدان توجه کنید، گنجایش آن است. اولین و مهم‌ترین مشخصه‌ی پاوربانک‌های طرفیت آن‌ها است که با واحد میلی‌آمپرساعت بیان می‌شود. ظرفیت پاوربانک به کاربر پرتو می‌دهد چند بار می‌توانید با پاوربانک باتری دستگاه خویش را شارژ کنید. 


پاوربانک Powerbank


قبل از خرید پاوربانک این سوالات را پاسخ دهید: 


با پاوربانک هدف شارژ کردن چند دستگاه را به‌صورت همزمان دارید؟

باتری دستگاه یا دستگاه‌هایی که می‌خواهید به پاوربانک وصل کنید، چند میلی‌آمپرساعتی است؟ 

با پاوربانک می‌خواهید چند بار دستگاه‌ یا دستگاه‌های خود را شارژ کنید؟

ظرفیت راستین پاوربانک‌ها کمتر از میزان رسمی آن‌ها است

این سه سوال، از مهم‌ترین سوالاتی است که باید قبل از خرید پاوربانک از خویش بپرسید. شما باید دقیقا بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی احتیاج دارید. نیاز هر کاربر ممکن است با کاربر دیگر متفاوت باشد. مثلا شدنی است شما با پروا به موقعیت کاری خود احتیاج به پاوربانکی داشته باشید که طی روز دست کم دو بار بتواند گوشی هوشمند را شارژ کند؛ در حالی که فرد دیگری تنها احتیاج به پاوربانکی داشته باشد که بتواند لغایت ۵۰ درصد باتری گوشی هوشمند خویش را با آن شارژ کند. 


محاسبه‌ی گنجایش مورد احتیاج 


همان‌طور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پیش از خرید پاوربانک باید بدان توجه کنید، گنجایش پاوربانک است که با واحد میلی‌آمپرساعت یا mAH محاسبه می‌شود. قبل از خرید پاوربانک نخست باید بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی احتیاج دارید. برآیند اینکه ابتدا باید گنجایش مورد احتیاج خویش را محاسبه کنید. اگر می‌خواهید تنها از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود بهره‌گیری کنید، بیچارگی شما با فردی که تمایل دارد هم‌زمان از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند، ساعت هوشمند یا تبلت کاربرد کند، متفاوت خواهد بود. 


پاوربانک


ابتدا دستگاه‌هایی که می‌خواهید باتری آن‌ها با پاوربانک شارژ شوند، مشخص کنید و ظرفیت باتری آن‌ها را با یکدیگر جمع کنید. البته باید در عقیده داشته باشید که ظرفیت اسمی پاوربانک‌ها با نمونه‌ی واقعی آن‌ها تفاوت دارد که در پیوسته به تشریح این جستار پرداخته شده است.


ظرفیت اسمی و ظرفیت راستین پاوربانک


یکی از موضوعاتی که بیشتر کاربران پاوربانک با آن مواجه می‌شوند این است که گنجایش پاوربانک در عمل آن‌ چیزی نیست که در حین خرید یا در برگه مشخصات محصول درج شده است. پاوربانک دارای گنجایش اسمی و یک گنجایش راستین است. مثلا وقتی پاوربانکی با ظرفیت ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خریداری کرده‌اید و باتری گوشی شما نیز ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است؛ انتظار دارید ۵ بار بتوانید باتری گوشی‌ خود را با این پاوربانک شارژ کنید، ولی در عمل فقط ۳ بار می‌توانید این شغل را سپریدن دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.