قالب های فارسی وردپرس 30

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 30

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

نگاه نزدیک به هوم هاب گوگل

گوگل شب گذشته اسپیکر هوشمند مجهز به نمایشگر خود را با نام هوم هاپ در کنار پیکسل‌های جدید رونمایی کرد. با نگاه نزدیک به این محصول همراه باشید.

گوگل شب گذشته در جریان رویدادی در شهر نیویورک، تازه‌‌های سخت‌افزاری خود را به جهانیان معرفی کرد. اسپیکر هوشمند هوم هاب یکی از محصولات جدید اهالی مانیتن‌ویو است که به لطف نمایشگر بزرگ تعامل با آن ساده‌تر شده؛ این اسپیکر هوشمند، گوگل را وارد فاز جدیدی در رقابت با گجت‌های هوشمند آمازون می‌کند. گوگل به‌منظور حفظ حریم خصوصی کاربران، در این اسپیکر هوشمند از دوربین استفاده نکرده است. گوگل هوم‌هاب توانایی کنترل خانه‌ی هوشمند را دارد؛ به‌طوری که طبق ادعای Google این دستگاه ۵ هزار محصول از ۲۵۰ تولیدکننده را پشتیبانی می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

هوم هاب (Home Hub) به گوگل استیتنت مجهز شده است و کاربران علاوه‌بر تعامل با این دستیار هوشمند قادر به مشاهده ویدئو و گوش دادن موسیقی با آن نیز خواهند بود. پیش خرید هوم‌هاب از شب گذشته و با قیمت ۱۴۹ دلار برای ساکنین ایالات‌متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا آغاز شده است. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه ویدئوی نگاه نزدیک به این محصول را مشاهده کنید.

بررسی تاثیرات شبکه اجتماعی فیسبوک بر سئو

روش شغل با فیسبوک و تاثیر آن بر سئو سایت


فیسبوک یگانه از کهن ترین و پرکاربر ترین شبکه های اجتماعی جهان است.روزانه کاربران زیادی در فیسبوک صفحات گوناگون آن را میبینند.از این جهت گوگل نیز توجه خاصی به فیسبوک دارد و سعی دارد ارتباطی بین خویش و این شبکه دوست داشتنی برای رتبه دادن به سایت ها ایجاد کند. در آموزش سئو وردپرس رایگان شاید همه ی وب مستر ها بدانند که لینک های فیسبوک nofollow هستند و ارزش کم لینک های nofollow  نسبت به لینک های follow این شیوه فکر را در ما بوجود بیاورد که با وجود داشتن لینک مختصر ارزش چرا باید وقت خویش را روی فیسبوک گذاشت؟چرا بجای شغل روی فیسبوک به روش های سایر لینک سازی نپردازیم و یا روی دیگر فاکتور های سئو سایت تمرکز نکنیم؟


تاثیر شبکه اجتماعی فیسبوک بر سئو سایت

گوگل همواره اعلام کرده اهمیت زیادی به شبکه های اجتماعی میدهد.به خصوص فیسبوک.این اهمیت فقط از بابت لینک اخذ از صفحه فیسبوک نیست.بلکه فعالیت در این شبکه اجتماعی معتبر به نوعی به گوگل میفهماند که وب سایت ما به پیگیری افزایش بازدید کننده است و با داشتن یک اکانت خوب و پرمحتوا در فیسبوک اعتمادش را به دست می آوریم.در واقع داشتن اکانت فیسبوک اعتبار خاصی به سایت ما میدهد.علاوه بر این ارزش لینک های فیسبوک با هستی nofollow بودن مفتوح هم از سایر لینک های nofollow بیشتر بوده و قطعا روی رتبه سایت در گوگل کارایی خواهد گذاشت.


نکته ای که باید پروا زیادی به آن کرد این است که تنها ساختن اکانت فیسبوک برای سایت کافی نیست.اکانت ما باید کیفیت لازم را داشته باشد و بتواند بازدید کننده جذب کند.برای داشتن اکانت خوب در فیسبوک لازم است نکاتی را رعایت کنید که معمولا باعث افزایش بازدید میشوند.اول اینکه پروفایل خویش را تکمیل کنید.داشتن یک پروفایل کامل با اطلاعات دقیق باعث اعتماد دیگر کاربران به شما و برآیند اینکه دنبال کردن صفحه شما میشود.در بخش wall حتما اطلاعات سایت خویش را وارد کنید.سپس اقدام به انتشار مطالبتان در فیسبوک کنید.سعی کنید مطالبی را در فیسبوک قرار دهید که برای مخاطبان جذاب باشد.میتوانید برای جذب بهتر بازدیدکننده،صفحات افرادی که در ضمینه شما کار و جنبش دارند را تعقیب کنید تا آن ها نیز متقابلا این شغل را برای شما سپریدن دهند.سعی کنید بصورت مداوم فعالیت داشته باشید.این پیشه علاوه بر جذب بهتر بازدیدکنندگان برای شما،از نظر گوگل نیز مناسب تر است و پروا بهتری به سایت شما میکند.حتی میتوانید گروه ایجاد کنید.معمولا ساخت گروه به رشد تند اکانت فیسبوک شما کمک میکند.گروهی با جستار تکاپو خویش بسازید و رفقا و همکاران خود را به آن دعوت کنید و سعی کنید خودتان نیز در آن گروه کار و جنبش داشته باشید.

اولین راکت که برای سفر به فضا ساخته شد

یکی از سؤالات پیش پا افتاده در مورد تاریخ فضایی، به اولین راکت مخصوص سفر به فضا بر می گردد. کدام راکت برای اولین بار مخصوص سفر به خارج جو زمین طراحی و ساخته شد؟ راکت R-7 اتحاد جماهیر شوروی که ماهواره اسپوتنیک 1 را در تاریخ 4 اکتبر 1957 در مدار قرار داد؟ خیر. راکت ژوپیتر-سی که اولین ماهواره آمریکا یعنی اکسپلورر-1 را به فضا فرستاد؟ باز هم خیر. راکت آلمانی V-2 که در دوران جنگ جهانی دوم به مرز فضا رسید و در دهه 1940 میلادی در بیابان های آمریکا بالاتر هم رفت چطور؟ پاسخ باز هم منفیست.

اولین راکت

تمامی راکت هایی که نام بردیم در آغاز به عنوان جنگ افزار طراحی و ساخته شده بودند. بررسی اسناد تاریخی نشان می دهد راکتی کمتر شناخته شده به نام وایکینگ را باید به عنوان اولین راکت فضایی ساخت دست بشر بدانیم، راکتی که در ابتدا به عنوان موشک پژوهشی یا ژرفاسنج ساخته شده بود.

ماجرا به سوم اکتبر سال 1942 (برابر با یازدهم مهر 1321) بر می گردد، یعنی حدود 15 سال قبل از اینکه شوروی سابق با پرتاب ماهواره اسپوتنیک 1 جنگ سرد هسته ای را آغاز کند. در این روز راکت V-2 (که در آن زمان با نام A-4 شناخته می شد) اولین تست پرواز عمودی خود را در شهر پنمونده در سواحل دریای بالتیک را با موفقیت به پایان رساند و توانست به ارتفاع 84.5 کیلومتری از سطح زمین برسد. «والتر درنبرگر» فرامنده نظامی مجتمع پرتاب راکت A-4 در این باره می گوید:

سومین روز اکتبر سال 1942 آغازگر عصر جدیدی از حمل و نقل بود، عصر سفرهای فضایی.

اما با وجود اصرار درنبرگر برای اهمیت بخشیدن به این پروژه، راکت A-4 صرفاً به عنوان یک موشک دوربرد ساخته شده بود که می توانست کلاهک جنگی با وزن یک تن را هم با خودش حمل کند. اگرچه این راکت در تست های عمودی بعدی به ارتفاعات بالاتری هم رسید، اما هیچگاه به عنوان یک وسیله حمل و نقل فضایی شناخته نشد.

اولین راکت

پس از جنگ، ارتش آمریکا با استفاده از 100 راکت V-2 که از آلمان به غنیمت گرفته بود، برای اولین بار توانست با تکنولوژی انقلابی راکت های سوخت مایع عظیم الجثه آشنا شود و آزمایشاتی را در بیابان های نیومکزیکو انجام دهد. مؤسسه های تحقیقاتی هم به این مکان دعوت شدند تا تجهیزات علمی را داخل دماغه این راکت ها جای دهند. بدین ترتیب، آمریکایی ها می توانستند اطلاعات بیشتری را در مورد اسرار جو بالایی و نزدیک به فضا به دست آورند. این آزمایشات را می توان آغازگر تحقیقات فضایی دانست.

با کاهش تعداد موشک های V-2، شرکت هایی نظیر NRL در واشنگتن به دنبال جایگزینی برای این ابزار ارزشمند بودند. بخش تحقیقات موشکی این شرکت توانست مجوز و بودجه کافی را از نیروی دریایی آمریکا دریافت کند تا طی قرارداد با شرکت مارتین در بالتیمور، راکت های بزرگ آزمایشی را به منظور ارسال تجهیزات علمی به جو بالایی توسعه دهند. شرکت مارتین در آن زمان سابقه ای درخشان و طولانی در زمینه ساخت هواپیما داشت. شرکت RMI از ایالت نیوجرسی هم پروژه ساخت موتورهایی با نیروی پیشران 20 هزار پوندی را بر عهده گرفت. برای نامگذاری راکت، مسابقه ای بین اعضای تیم برگزار شد و نهایتاً «ثور برگسترال» برنده شد. نهایتاً ثور که سوئدی بود، نام وایکینگ را برای این راکت برگزید.

اولین راکت

سال های ابتدایی پس از جنگ، پرواز به فضا تعریف نشده بود و حتی تعریف درست و دقیقی از فضا هم وجود نداشت. سازندگان راکت از عبارت «جو بالایی» بالای توصیف هدفشان استفاده می کردند. آنها می دانستند راکت باید تا جای ممکن سبک باشد، در نتیجه وایکینگ اولین راکت بزرگی بود که با بدنه آلومینیومی ساخته شد، برخلاف V-2 که بدنه فولادی داشت. به همین دلیل وایکینگ با وجود نیروی رانش کمتر، به ارتفاع بیشتری رسید.

این راکت به یک گیمبال تک موتوره و جدید هم مجهز شده بود که تعادل راکت را در زمان اوج گرفتن برقرار می کرد. در مجموعه چهارده فروند وایکینگ ساخته شد که هرکدام با قبلی متفاوت بود. طراحان این راکت بر اساس تجربه پرواز با هر راکت، بعدی را با کمی تغییر طراحی می کردند. نمونه های نهایی از افشانه های کوچک هیدروژن پراکساید روی باله ها بهره می بردند که کنترل راکت در جو رقیق نزدیک به فضا را ساده تر می کرد.

در همین دوران بود که دکتر تئودور ون کارمن، فیزیکدان مشهور و همکارش اندرو هیلی متوجه شدند به تعریف دقیق تری از فضا نیاز داریم. ون کارمن بخش فنی ماجرا را بر عهده گرفت و هیلی هم روی بخش حقوقی تمرکز کرد. اوایل اکتبر 1957 یعنی چند روز پس از پرتاب اسپوتنیک 1، هیلی مفهوم «خط فرضی کارمن» را در هشتمین کنگره جهانی فضانوردی در شهر بارسلون اسپانیا مطرح کرد. این اولین تلاش برای تعریف رسمی مرز بین هوا و فضا در ارتفاع 55 مایلی (حدود 88 کیلومتری) سطح زمین بود، جایی که پرواز آئرودینامیک برای هواپیما ناممکن است. البته قبل از این هم اکثر کشورها ارتفاع 50 مایلی (80 کیلومتری) را به عنوان مرز فضا پذیرفته بودند.

اولین راکت

با این حال چهار سال بعد، پس از اولین پرواز فضایی انسان توسط یوری گاگارین، فدراسیون بین المللی هوانوردی (FAI) مرز جدیدی را برای فضا تعیین کرد. این سازمان تصمیم گرفت عدد پیشنهادی ون کارمن و هیلی را گرد کند و مرز فضا را در ارتفاع 100 کیلومتری در نظر بگیرد، ارتفاعی که اکنون به نام خط کارمن شناخته می شود. البته می دانیم که تعیین دقیق مرز فضا ناممکن است و به مرور زمان تغییر می کند.

خب، حالا به سؤال اول بحث برگردیم. اگرچه راکت های V-2 آلمانی عملاً وارد فضا شدند (با حداکثر ارتفاع 167 کیلومتری در سال 1946) اما وایکینگ اولین راکتی است که به شکل اختصاصی برای سفر فضایی ساخته شده. اسناد موجود هم نشان می دهد این راکت به اهداف تعیین شده رسیده است.

سه وایکینگ اول در سال 1949 با مشکلات فنی مواجه شدند، ولی در تاریخ 11 مه 1950، وایکینگ چهارم توانست خط کارمن را رد کرده و به ارتفاع 168 کیلومتری سطح زمین برسد. این تنها وایکینگی بود که از روی عرشه یک کشتی در نزدیکی جزیره کریسمس در اقیانوس آرام پرتاب شد، در حالی که بقیه وایکینگ ها از وایت سندز در نیومکزیکو به پرواز درآمدند. شماره 7 که ماه مه 1951 پرتاب شد، رکورد جدیدی را برای راکت های تک مرحله ای در ارتفاع 218 کیلومتری بر جای گذاشت، رکوردی که در ماه مه 1954 توسط شماره 11 شکسته شد و به 255 کیلومتر رسید. شماره 11 همچنین اولین مورد بازگشت از فضا را هم رقم زد و دماغه راکت به کمک پیشران های کوچک به سطح زمین برگشت. تصاویر ثبت شده توسط این راکت، برای اولین بار نشان داد که زمین گرد است.

اولین راکت

دو وایکینگ آخر اهمیت ویژه ای در سفرهای فضایی داشتند، چون برای تست پروژه ونگارد به کار رفتند. آمریکا با پروژه ونگارد تصمیم داشت ماهواره ای را در مدار زمین قرار دهد. دسامبر 1956 وایکینگ 13 که با نام «TV-o» هم شناخته می شد، شبانه از پایگاه کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد تا سیستم ردیابی ونگارد تست شود. سپس ماه مه 1957 وایکینگ 14 یا همان TV-1 به مرحله دوم با سوخت جامد مجهز شد. مرحله دوم راکت TV-1 در نهایت به مرحله سوم راکت اصلی ونگارد بدل گردید. ونگارد 1 نهایتاً در ماه مارس 1958 به فضا رسید تا موفقیت پروژه وایکینگ به همه ثابت شود.

امروز کمتر کسی پرتاب موفقیت آمیز وایکینگ 11 به فضا را به یاد می آورد، عملیاتی که به شکل گسترده توسط شبکه های تلویزیونی هم پوشش داده شد و آینده روشنی را برای سفرهای فضایی نوید داد. تکه های باقی مانده از این راکت در سال های 1955 تا 1957 در مرکز هایدن در نیویورک به نمایش درآمد. در سال 1974 یعنی هفده سال پس از بسته شدن مرکز هایدن، قطعات وایکینگ  11 به مؤسسه اسمیتسونین اهدا شد. امروزه این راکت را می توان در موزه هوافضای ملی اسمیتسونین مشاهده کرد.

پژوهشگران نوعی بال هواپیما با امکان تغییر شکل طراحی کردند

اگر هنگام پرواز هواپیما به بال های آن دقت کرده باشید، سطوح متحرکی را می بینید که در مراحل مختلف پرواز مانند برخاستن، مانور دادن و فرود آمدن، زاویه متفاوتی به خود می گیرند. دلیل این موضوع نیاز به پارامترهای بال مختلف (زاویه، مساحت مؤثر، آیرودینامیک و...) در هر فاز از پرواز بوده که تا کنون با استفاده از لولا در بخش هایی از بال هواپیما به دست آمده است.

هم اکنون در بهترین حالت، هواپیماهای بال متغیر (مانند پاناویا تورنادو) را داریم که در ریشه بال آنها از لولا استفاده شده و بسته به نیاز، مساحت مؤثر بال هواپیما را تغییر می دهند؛ اما اگر کل بال قابلیت تغییر شکل داشته باشد چه؟ این دقیقاً ایده ایست که محققان ناسا و MIT در حال کار روی آن هستند.

در مقاله ای که در ژورنال Smart Materials and Structures (مواد و سازه های هوشمند) منتشر شده، پژوهشگران ساختار مشبک جدیدی را معرفی کرده اند که از هزاران استرات (قطعه مکانیکی که برای مقاومت در برابر فشار طولی طراحی شده) ریز با چیدمان مثلثی تشکیل شده و لایه ای از پلیمر آن را پوشانده است.

استرات فلزی معمولی

فراماده جدید یک هزارم لاستیک چگالی دارد

از آنجایی که بیشتر حجم این فراماده را فضای خالی تشکیل می دهد، اختراع جدید محققان ناسا و MIT فوق العاده سبک وزن بوده و چگالی آن تقریباً یک هزارم لاستیک است. از طرفی استرات های ریز هم با بهره مندی از چیدمان دقیق، نسبت به تغییرات جهت و فشار هوا واکنش نشان داده و بهترین ضریب آیرودینامیک را برای هواپیما به ارمغان می آورند که در کنار وزن سبک، راندمان پرنده را به طرز مشهودی ارتقا خواهد داد.

لازم به ذکر است که ایده به کار گرفته شده چندان هم جدید نیست اما دانشمندان حالا موفق شده اند با استفاده از روش قالب گیری تزریقی، فرآیند تولید استرات ها را بهبود داده و زمان مورد نیاز برای تولید هر قطعه را از چند دقیقه به 17 ثانیه کاهش دهند.

بال هواپیما

در ضمن هواپیمای مدل طراحی شده با استفاده از فراماده جدید که تنها یک متر طول دارد، به صورت دستی مونتاژ شده اما فرآیند تولید آن تکرار پذیر است و در آینده روی خط تولید متحرک قابل استفاده خواهد بود.

گفتنی است امکان طراحی و تولید بال هواپیما با قابلیت تغییر شکل می توانند نحوه طراحی هواپیماها را کاملاً متحول کرده و از حالت کنونی (شامل یک استوانه با دو بال) خارج کنند. البته هنوز تا زمان طراحی و تولید هواپیمایی که بتواند در ارتفاع 30 هزار پایی تغییر شکل دهد فاصله زیادی باقیست؛ اما تا پیش از ارائه چنین محصولی، فناوری جدید می تواند در سایر صنایع مانند توربین های بادی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مکالمه رایگان ایرانسل و همراه‌اول در 13 شهر مناطق سیل‌زده تا 16 فروردین

در پی وقوع سیل اخیر که استان های متعددی از کشورمان را تحت تأثیر قرار دادایرانسل و همراه اول مکالمات و ارسال پیامک در مناطق سیل زده را رایگان کردند. طرح رایگان تا 16 فروردین ماه تمدید شده است.

بنا بر اعلام ایرانسل مکالمات و پیامک های دورن شبکه و به سایر اپراتورهای تلفن همراه برای تمامی مشترکان در دورود، پل‌دختر، کوهدشت، رومشگان و معمولان در استان لرستان و نیز دهلران، مهران، ملک‌شاهی، دره‌شهر، آبدانان، سیروان، چرداول و ایوان در استان ایلام تا پایان جمعه 16 فروردین ماه رایگان است. ایرانسل همچنین پیش از این مکالمه و پیامک درون شبکه و به مقصد سایر اپراتورهای همراه را در بندرترکمن، آق قلا، گمیشان و روستاها و جاده‌های اطراف در استان گلستان تا پایان روی 16 فروردین رایگان اعلام کرده بود.

همراه اول هم خبر از رایگان بودن مکالمه دورن و برون شبکه (به اپراتورهای دیگر) در شهرها و روستاهای اطراف دورود، پلدختر، کوهدشت، رومشکان و معمولان در استان لرستان و شهرهای دهلران، مهران، ملکشاهی، دره شهر، آبدانان، سیروان، چرداول و ایوان در استان ایلام تا پایان روز جمعه 16 فروردین ماه داده است. علاوه بر این همراه اول پیش از این خبر از رایگان شدن برقراری مکالمه و ارسال پیامک درون و برون شبکه در شهرهای آق قلا، بندرترکمن و گمیشان و روستاهای اطراف در استان گلستان داده بود.