قالب های فارسی وردپرس 30

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 30

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ایرانسل مکالمه‌های مناطق سیل‌زده را رایگان کرد

مکالمه‌های تمامی مشترکان ایرانسل در مناطق سیل‌زده تا دوشنبه، پنجم فروردین‌ماه رایگان است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با هدف تسهیل ارتباطات هموطنان عزیز اهل استان گلستان، علاوه بر مکالمه و پیامک درون شبکه ایرانسلی، مکالمه و پیامک به مقصد سایر اپراتورهای تلفن همراه تا پایان روز دوشنبه پنجم فروردین در بندرترکمن، آق قلا، گمیشان و روستاها و جاده‌های اطراف رایگان است.

ایرانسل در پیام‌رسان گپ

تیم فنی ایرانسل با حضور خود از دقایق ابتدایی وقوع سیل در مناطق آسیب دیده و بررسی شرایط ایجاد شده در سریع‌ترین زمان ممکن شبکه را به حالت عادی خود بازگرداند. شبکه ایرانسل هم اکنون در حالت طبیعی و پایدار قرار دارد.

ایرانسل جهت رفاه حال مشترکان خود برای اطلاع رسانی‌های درون و برون شبکه‌ای در مناطق سیل زده تمامی مکالمه‌ها و پیامک‌ها را رایگان اعلام کرده است.

سئوی سایت خود را به صورت خاص بررسی کنید

چه مدت طول می کشد تا در گوگل رنک شویم؟

مطالعه ای از سوی Ahrefs ، اطلاعات جالبی را در این زمینه روشن کرد:

  • به طور متوسط، سایتی که در ۱۰ رتبه برتر قرار داشتند، بیش از ۲ سال سن داشتند. علاوه بر این، میانگین سنی صفحاتی که رتبه اول را داشتند، نزدیک به ۳ سال بود.
  • در میان صفحاتی که در ۱۰ رتبه اول قرار داشتند، فقط ۲۲ درصد از آنها کمتر از یکسال سن داشتند.
  • از میان تمام صفحات مورد مطالعه، تنها حدود ۶ درصد از سایت های زیر یک سال برای حداقل یک کلمه کلیدی در ۱۰ جستجوی برتر ظاهر شدند.
  • با بررسی بیشتر آن ۶ درصد ، اکثر آنها توانستند در ۲ تا ۶ ماه از ناکجاآباد به ۱۰ رتبه ی بالای جستجو برسند.

بنابراین، بر اساس یافته های آنها، حدود ۹۴ درصد از صفحات مورد مطالعه هرگز در ۱۰ رتبه ی برتر جستجوها ظرف یک سال قرار نگرفتند.

 

چطور می توان سئو سایت و رنکینگ گوگل را بهبود بخشید؟

همانطور که می بینید، برای رسیدن به جمع ۱۰ رتبه برتر جسجتو SERPs در کمتر از ۱ سال، کار و تلاش زیاد، مهارت، و گاهی اوقات شانس می طلبد.

بنابراین، اگر می خواهید با رسیدن به صفحه اول گوگل، فروش وب سایت خود و نرخ تبدیل را افزایش دهید، در اینجا مشاور سئو ویرلن پنج گامی که باید بردارید را برای شما آورده است:

 

  1. با یک زیرساخت خوب شروع کنید.

ساختار ضعیف وب سایت و سبک اطلاعاتی حتی با وجود بهترین کمپین سئو می تواند با شکست مواجه شود.

اگر برای کاربران حرکت ( navigate ) در سایت شما دشوار باشد و همچنین خزیدن برای گوگل آسان نباشد ، رتبه بندی شما به زحمت دوام خواهد آورد.

اول به “قابلیت استفاده” (usability) موبایل فکر کنید.این یک راه آسان برای موفقیت است.

 

سئوی سایت خود را به صورت خاص بررسی کنید

الگوریتم گوگل شامل صدها سیگنال یا شاید بیشتر می شود،آموزش ساده سئو وردپرس  به علاوه ی سیستم یادگیری ماشینی که رنکینگ های جستجو را تعیین کند.

با این وجود، دستیابی به اصول اولیه سئو مزایای زیادی نسبت به رقبایتان برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

محتوای کپی شده یا دوپلیکیت شده (Duplicate) را اصلاح کنید.

مشکلات محتوای تکراری اغلب به مسائل فنی مرتبط است. شایع ترین آنها وجود چند ورژن از یک صفحه است.

به عنوان مثال، http://www.yousite.com، https://www.yousite.com، http://yousite.com و https://yousite.com توسط گوگل به عنوان چهار صفحه مختلف با محتوایی یکسان در نظر گرفته می شود.

این مشکل می تواند با تنظیم قوانین ریدایرکت مناسب در فایل .htaccess تان حل شود.

 

  1. سایت را برای موبایل بهینه سازی و سئو کنید

در شرایطی که گوگل از mobile-first index استفاده می کند، وبسایت شما باید از تست Mobile-Friendly بودن عبور کند.

به گفته گوگل:

“… سیستم های کرول ، ایندکس و رتبه بندی ما به طور معمول از نسخه دسکتاپِ یک صفحه محتوا استفاده می کند … اما mobile-first index به این معنا است که ما برای ایندکس کردن و رتبه بندی از نسخه ی موبایل یک صفحه استفاده می کنیم …”

برای جلوگیری از ریزش رتبه بندی موبایل، باید کارایی و عملکرد و نمایش سایت خود در گوشی موبایل را دو برابر کنید.

کارایی

به آنچه کاربران پس از ورود به سایت شما می خواهند انجام دهند، فکر کنید. آنها باید بتوانند عملیات ساده و ابتدایی  را به شکلی هموار و بدون مشکل انجام دهند، حتی اگر چندین کار را همزمان انجام دهند.

سه هدف اولیه بازدید کنندگان سایت شما چیست؟ اطمینان حاصل کنید که آن اهداف بدون هیچ زحمتی روی سایت نسخه موبایل تان قابل دستیابی هستند.

 

عملکرد

آیا بازدیدکنندگان شما باید برای دسترسی به خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید تا ابد(بی انتها) اسکرول کنند؟

آیا تصاویر را در بارگذاری روی وبسایت تان به مشکل می خورند؟

آیا می دانستید که گوگل از “سرعت صفحه” به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجوی موبایل استفاده می کند؟

“زمان بارگذاری” یک عامل بسیار مهم برای دستگاه های همراه(موبایل و تبلت) است ، مخصوصاً از زمانی که اکثر اتصالات تلفن همراه کندتر از اتصالات PC است.

 

SEO Specialist

 

  1. همه چیز را برای افزایش سرعت بهینه سازی کنید

هم برای تلفن همراه و هم دسکتاپ، شما باید به طور مداوم بر سرعت نظارت کرده و آن را بهبود بخشید.

از ابزار Google PageSpeed برای ارزیابی عملکرد خود استفاده کنید.

در اینجا چگونگی بهینه سازی سرعت صفحات آورده شده:

سایز فایل تصاویر

از برنامه ویرایش تصویر مورد علاقه خود استفاده کنید.

قبل از آپلود، شما می توانید تصاویر خود را با استفاده از یک فشرده ساز تصاویر و یا ابزار بهینه سازی ، عکسهای خود را بهینه کنید.

در نهایت، همیشه مطمئن شوید که ابعاد تصویر بخوبی در فضای تصویر مورد نظر جا خواهد گرفت تا یک صفحه زنده و مرتب و ساختاریافته داشته باشید.

کش مرورگر

هنگامی که یک مرورگر وب، صفحه ای را بارگذاری می کند، منابع زیادی را بارگذاری می کند. حافظه کش مرورگر این فایل های منبع را به صورت محلی بر روی رایانه های کاربران ذخیره می کند. به این ترتیب، هنگامی که کاربر به یک صفحه جدید می رود ، این منابع نیازی به بارگذاری مجدد نخواهند داشت.

برای اکثر سایت ها، بهترین راه برای فعال سازی حافظه کش ، افزودن کد به فایل های هاست/ سرور(htaccess)است.

برای سئو وردپرس نیز پلاگین های خوبی برای انجام این کار وجود دارند.

 

مدیریت اسکریپت

قبل از بارگذاری مجدد فایلهای بیشمار JS و CSS برای بهبود وضعیت سئو سایت ، مطمئن شوید که آیا واقعاً  به آن افزونه های اضافی احتیاج دارید؟ چراکه آنها سرعت وب سایت شما را کاهش خواهند داد.

شما می توانید فایل های خود را با خالی کردن نظرات(به عنوان مثال)، برای افزایش سرعت ، کوچک کنید یا MINIFY کنید.

اگر ممکن بود چندین فایل اسکریپت را در یک فایل واحد ادغام کنید، این کار را امتحان کنید. به این ترتیب، برای بارگذاری تمام اسکریپتها، تنها یک ارتباط به سرور نیاز خواهد بود.

گوگل از سرویس جدید Home View و به‌روزرسانی اپلیکیشن گوگل هوم رونمایی کرد

گجت‌های مخصوص خانه‌های هوشمند به‌سرعت در حال گسترش هستند و مدیریت آنها به مشکلی اساسی برای کاربران تبدیل شده است. خصوصا اگر این گجت‌ها از شرکت‌های متفاوتی تهیه شده باشند،‌ مشکل دوچندان می‌شود. گوگل برای ساده‌سازی ارتباط با این گجت‌ها و به‌طور کلی بهینه‌سازی اکوسیستم خانه‌های هوشمند، چند سرویس جدید را معرفی کرد.

یکی از سرویس‌های جدید گوگل با نام Home View برای صفحات نمایش هوشمند مجهز به گوگل اسیستنت عرضه شد. خدمت دیگر گوگل در این زمینه، بازطراحی و به‌روزرسانی اپلیکشین Google Home بود.

home view

هوم ویو تمامی دستگاه‌های متصل به شبکه‌ی خانه‌ی هوشمند را در یک نما به کاربر نشان می‌دهد. به‌علاوه کنترل مخصوص برای هر دستگاه نیز در همین سرویس قابل انجام است. گجت‌های هوشمند نورپردازی، ترموستات و دیگر دستگاه‌های هوشمند خانگی در این سرویس پشتیبانی می‌شوند. البته هوم ویو تمامی امکانات گجت‌ها را که در اپلیکیشن‌های اختصاصی قابل دسترسی هستند ارائه نمی‌دهد؛ اما امکانات ارائه‌شده در این سرویس، برای عملیات اصلی هر دستگاه کافی است.

home view

اپلیکیشن گوگل‌هوم نیز با کنترل پنل مشابهی به‌روزرسانی می‌شود. نمونه‌ی آزمایشی این اپلیکیشن چند ماه پیش منتشر شد اما اکنون به‌صورت رسمی در گوگل‌پلی در دسترس است. البته تاریخ عرضه‌ی رسمی این به‌روزرسانی هنوز مشخص نیست اما منابع خبری چند هفته‌ی پیش رو را برای آن تخمین می‌زنند.

گوگل سومین نسل از کروم‌ کست را با تغییرات جزئی معرفی کرد

گوگل در حالی سومین نسل از کروم‌کست را معرفی کرده که شاهد تغییرات چندانی در مقایسه با نسل پیشین نیستیم.

کنفرانس سخت‌افزاری امروز گوگل پر از گزینه‌هایی بود که از مدت‌ها پیش اخبار و اطلاعات آن‌ها منتشر شده بود. در این میان، اطلاعات کمتری در رابطه با سومین نسل از کروم‌کست منتشر شده بود؛ هرچند که جدیدترین نسل از این محصول دستخوش تغییرات چندانی نشده است.

کروم‌کست که اکنون پس از سه‌ سال به‌روزرسانی شده است، همچنان از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند و تنها از استاندارد وای‌فای 802.11ac پشتیبانی به‌عمل می‌آورد. ضمن اینکه برای کنترل آن هم باید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

حداکثر رزولوشن پشتیبانی‌شده توسط این محصول هم به ۱۰۸۰ پیکسل یا همان رزولوشن فول اچ‌دی محدود می‌شود. هرچند نسل قبلی صرفا از رزولوشن اچ‌دی پشتیبانی می‌کرد و از این جهت شاهد اندکی بهبود هستیم؛ اما با وجود پشتیبانی از رزولوشن 4K در محصولاتی همچون فایر استیک آمازونو Roku Premiere، ارتقاء به رزولوشن فول‌ اچ‌دی چندان تغییر هیجان‌آوری نیست.

Chromecast جدید در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود. ضخامت بخش دایره‌شکل این محصول به ۱۳.۸ میلی‌متر می‌رسد و طول کلی آن هم ۱۶۲ میلی‌متر است. کروم‌کست همچنان با قیمت ۳۵ دلار عرضه می‌شود و از سرویس‌ها و شبکه‌هایی همچون نتفلیکس، یوتیوب، هولو و HBOپشتیبانی می‌کند.

شیائومی نسل جدید mi Box را معرفی کرد

محصول شیائومی در دسته‌ی پخش‌کننده‌های اینترنتی قرار می‌گیرد. این دستگاه از سیستم‌عامل اندروید تی‌وی بهره گرفته و علاوه بر پخش محتوای رسانه‌ای، امکان اجرای اپلیکیشن‌های مختلف را نیز دارد. mi Box S با قیمت ۵۹ دلار از روز قبل (۱۷ مهر) برای پیش‌خرید در آمریکا و سایت والمارت در دسترس قرار دارد و شیائومی از ده روز دیگر اقدام به پخش آن برای خریداران می‌نماید.

هم‌زمانی معرفی این دستگاه با مراسم رونمایی گوگل از سخت‌افزارهای جدیدش شاید اتفاقی باشد، اما ویژگی‌های مبتنی بر گوگل mi Box S نیز قابل توجه هستند. مهم‌ترین این ویژگی‌ها را می‌توان به‌کارگیری دستیار هوشمند گوگل و قابلیت کروم‌کست دانست که به لطف بهره‌گیری از نسخه هشتم اندروید تی‌وی مهیا شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

اگر بخواهیم خیلی سریع به ویژگی‌های این دستگاه اشاره کنیم باید بگوییم  می‌باکس اس از تراشه AMLogic S905 که پردازنده‌ای با چهار هسته ARM Cortex-A53 و پنج هسته پردازنده گرافیکی Mali-450 است در کنار ۲ گیگابایت RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده شده. این پردازنده امکان پخش ویدئوهای با کیفیت 4K‌ و HDR در کنار صدای Dolby DTS را دارد. در پشت دستگاه پورت HDMI 2.0A، USB‌، AV و درگاه تغذیه قرار دارد که برای کاربر این دستگاه کافی به نظر می‌رسد. می‌باکس اس امکان اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi و برقراری ارتباط با دستگاه‌های جانبی (از جمله ریموت دستگاه) از طریق Bluetooth 4.2‌ را دارا است.

برخلاف سخت‌افزار، می‌باکس جدید از نظر ظاهری تفاوت‌های زیادی با نسل قبلی دارد. بیشترین تفاوت اما در ریموت دستگاه و بخصوص به خاطر اضافه شدن دو دکمه اختصاصی نتفلیکس و پخش زنده دیده می‌شود. دکمه اختصاصی فراخوانی دستیار گوگل نیز در بالای ریموت کنار دکمه پاور قرار گرفته است.