قالب های فارسی وردپرس 30

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 30

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

گوگل اطلاعات اعتباری و خالق تصاویر جستجوشده را نمایش خواهد داد

هرچند یافتن تصویر از تقریبا هر چیز دلخواه در گوگل، اقدام آسانی است؛ اما پیدا کردن اطلاعات اعتباری هر تصویر همیشه راحت نیست. با این حال، گوگل قصد دارد این وضعیت را به‌زودی تغییر دهد و به همین منظور با سازمان‌های رسانه و تصویر CEPIC و IPTC وارد همکاری شده است تا داده‌نما (متادیتا) مرتبط با حقوق تصاویر را فراهم کند. اکنون، هنگامی که کاربر تصویری را در تصاویر گوگل پیدا کند، می‌تواند با کلیک روی آیکون منو و سپس «اعتبارات تصویر»، هم اطلاعات اعتباری و هم خالق تصویر را مشاهده کند. گوگل می‌گوید اطلاعات حق نشر (کپی‌رایت) را نیز در هفته‌های آتی اضافه خواهد کرد.

اندرو فینگرمن، مدیرعامل PhotoShelter در بیانیه‌ای می‌گوید:

به‌کارگیری استانداردهای داده‌نما IPTC در نتایج تصاویر گوگل، به تضمین ارجاع اعتبار مناسب و پشتیبانی از حق نشر عکاسان کمک می‌کند و در عین حال قابلیت کشف محتوا و خالقان را نیز افزایش می‌دهد. این یک پیروزی برای جامعه‌ی تصاویر حرفه‌ای محسوب می‌شود.

این اقدام تازه‌ی گوگل بخشی از تغییر و تحولات بزرگترِ در حال انجام در تصاویر گوگل به‌شمار می‌رود. غول جستجو ابتدای این هفته اعلام کرد که الگوریتم‌های رتبه‌بندی تصاویر را بهبود می‌دهد، برچسب‌های محصولات را به تصاویر حاوی اقلام قابل خرید اضافه، و ویژگی لنز را نیز برای تصاویر معرفی می‌کند.

ابتدای امسال، Google تغییراتی را در جستجوی تصاویر اعمال، و در راستای حل‌وفصل مناقشه‌ی حق نشر با Getty Images، لینک «مشاهده‌ی تصویر» را حذف کرد.

رسوایی جدید فیسبوک: اطلاعات حساب 50 میلیون کاربر به دست هکرها افتاد

صبح امروز، فیسبوک پرده از باگ جدیدی برداشت که به واسطه‌ی آن هکرها می‌توانند اطلاعات حساب کاربران زیادی را از طریق توکن‌های فیسبوک به دست آورند. توکن‌ها کلیدهای دیجیتالی هستند که جایگزین اطلاعات حساب شما می‌شوند تا هربار نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نداشته باشید. حفره‌ی امنیتی کشف شده، باعث شده است اطلاعات حساب ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک به دست هکرها بیفتد و ۴۰ میلیون دیگر در معرض خطر باشند. به همین دلیل فیسبوک در تلاش است ۹۰ میلیون کاربر تحت تأثیر قرار گرفته را وادار به ورود به حساب کاربری خود کند تا امنیت آن‌ها تأمین شود.

فیسبوک می‌گوید مسئله را حل کرده و در مورد پیگرد قانونی این سوءاستفاده هشدار داده است؛ چرا که سوءاستفاده‌ی صورت گرفته به دلیل یک اشتباه مهندسی نبوده است؛ بلکه یک اکسپلویت هدفمند از سوی یک سازمان یا هکر بوده است.

ظاهرا تیم مهندسی فیسبوک، سه روز پیش در جریان این حفره‌ی امنیتی قرار می‌گیرد؛ اما گای روزن، نایب رئیس بخش مدیریت محصول فیسبوک اعلام کرد که مشخص نیست چه زمان از این حفره سوءاستفاده شده است و چه کسانی پشت این حمله هستند.

mark zuckerberg

مارک زاکربرگ، در پستی که در صفحه‌ی خود منتشر کرده نوشته است:

روز سه‌شنبه متوجه شدیم که یک هکر از حفره‌ی امنیتی موجود در سایت بهره‌جویی کرده و موفق شده است کلیدهای دیجیتال ورود به حساب ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک را به دست بیاورد. ما هنوز نمی‌دانیم که از این حساب‌ها استفاده‌ی سودجویانه انجام گرفته است یا نه؛ اما در حال بررسی موضوع هستیم و به محض پی بردن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

نقص امنیتی مورد بحث که امکان بهره‌جویی به فرد مهاجم را می‌دهد از قابلیتی به نام View As نشات می‌گیرد. کاربرد این قابلیت این است که کاربر می‌تواند تنظیماتی را که در نمایه‌ی خود اعمال کرده است از نگاه دیگران ببیند؛ اما ظاهرا این ویژگی ناخواسته توکن‌های امنیتی فیسبوک را هنگام انتخاب یک پروفایل فاش می‌کردند. این مسئله باعث می‌شد هکر به حساب کاربری فردی که قصد داشت صفحه‌ی خود را از نگاه او ببیند، دسترسی پیدا کند.

فیسبوک می‌گوید علاوه بر وادار کردن ۹۰ میلیون کاربر به بازگشت به حساب‌های کاربری خود، ویژگی View As را نیز غیرفعال می‌کند تا بررسی‌های امنیتی لازم را انجام دهد.

هرچند فیسبوک توضیحات فنی مختصری در مورد سوءاستفاده‌ی موردبحث ارائه داده است، اما هنوز جزئیات بیشتری در این رابطه وجود دارد:

حمله‌ی صورت‌گرفته از چند حفره‌ی امنیتی به‌صورت همزمان بهره گرفته است. ریشه‌ی اصلی آن تغییری بوده است که جولای سال گذشته در قابلیت بارگذاری ویدیو اعمال کردیم و View As را تحت تأثیر قرار داد. مهاجم یا مهاجمین باید ابتدا این حفره را کشف کرده باشند، سپس موفق شده باشند از یک حساب به حساب دیگر راه پیدا کرده و توکن‌های بیشتری را ربوده باشند.

فیسبوک در ارتباط تلفنی با خبرنگاران گفته است:

ویژگی آپلود ویدیو که جولای سال گذشته اضافه شد، مربوط به ابزاری بود که به کاربران امکان آپلود ویدیوهای تولد را می‌داد و ظاهرا این ویژگی در کنار دو باگ امنیتی دیگر باعث اختلال در View As و افشای توکن‌ها شده است. این شرکت اطمینان داد که هیچ اطلاعاتی در خصوص کارت‌های اعتباری کاربران افشا نشده است.

خبر این سوءاستفاده در حالی منتشر شد که تنها چند ساعت پیش از آن، یک هکر نام‌دار تایوانی به نامشانگ شی یوان مدعی شده بود روز یکشنبه حساب کاربری مارک زاکربرگ در فیسبوک را حذف خواهد کرد تا نوعی نقص امنیتی در این شبکه‌ی اجتماعی را فاش کند. مشخص نیست که حفره‌های امنیتی کشف شده، همان نقص‌هایی هستند که شی‌یوان قصد استفاده از آن‌ها را داشت؛ اما توالی این اتفاقات کمی شک‌برانگیز است. فیسبوک می‌گوید اکسپلویت صورت‌گرفته ارتباطی به ادعای شی‌یوان ندارد‌.

فیسبوک که از سال گذشته تا کنون دچار رسوایی‌های امنیتی متعددی شده است، این‌بار نگرانی جدیدی دارد و آن عدم حضور الکس استاموس رئیس بخش امنیت این شرکت است. وی ماه گذشته این شرکت را ترک کرد و فیسبوک تصمیم گرفت به‌جای جایگزین کردن وی با شخصی دیگر، سازمان تیم امنیت خود را بازچینی کند. یکی از سخنگویان فیسبوک در آن زمان گفت که این شرکت در حال سنجش این موضوع است که کدام چینش و سازمان‌بندی در راستای حفاظت از امنیت کاربران بهتر عمل می‌کند.

فیسبوک نزدیک به دو میلیارد کاربر دارد. امنیت دو میلیارد کاربر دیگر نیز در اینستاگرام و واتس‌اپ نیز وابسته به شرکت مادر آن‌ها یعنی فیسبوک است. مدیر فیسبوک، مارک زاکربرگ پس از جریان کمبریج آنالتیکا که امنیت این شبکه‌ی اجتماعی را زیر سؤال برد، با اشاره به تعداد بالای کاربران فیسبوک گفته بود: «ما موظف به تأمین امنیت شما هستیم. اگر نتوانیم این کار را بکنیم لایق سرویس دادن به شما نیستیم.» نظر شما کاربر محترم زومیت در مورد مشکلات امنیتی به‌وجود آمده برای این شرکت و تعدد و توالی وقوع آن‌ها چیست؟

چرا باید هدف کسب و کار اینترنتی شما افزایش ترافیک سایت باشد؟

به گمان کردن زیاد هدف شما از سفارش طراحی سایت، افزایش فروش خدمات و محصولاتتان است؛ بنابراین احتیاج دارید که مشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید لغایت فروش شما افزایش بیابد. افزایش شدامد سایت، زمانی می‌تواند برای سایت شما مفید باشد که شدامد هدفمند باشد و در مراحل بعدی، بتوانید ترافیک سایت را به مشتری های نهفته و بالفعل سایت خود تبدیل کنید.


تارگت شما برای افزایش شدامد سایت چه افرادی هستند؟

برای افزایش بازدید در گوگل، می‌توان دو نوع بیننده را به عنوان جامه هدف (target) تعیین کرد:

1.    بازدیدکنندگان جدید که هیچ اطلاعی از سایت شما و خدمات تان ندارند؛

2.     بازدیدکنندگانی که قبلا با شما آشنا شده اند و شما منظور بازگرداندن آن‌ها را دارید.

هزینه جذب مشتری جدید، بسیار اغلب از بازگرداندن مشتریان پیشین است؛ زیرا بازدیدکنندگان قدیمی، یک بار از خدمات شما بهره‌گیری کرده‌اند و امکان آنکه با یک یادآوری یا توصیه اخص آن‌ها را به سایت خویش بکشانید، بسیار است.


 


بیشتر بخوانید : راهکارهای افزایش بازدید گوگل 


 


راهکارهای افزایش شدامد تارنما 


 


برای افزایش شدامد سایت چه اقداماتی لازم است؟

یکی از جدی ترین مباحث در زمینه بازاریابی آنلاین، بهینه سازی سایت یا سئو است. در واقع، سئو راهکارهایی برای شفا سایت و تنظیمات آن است الی مایه بیشتر نما شدن سایت در نتایج جستجوی گوگل شود. افزایش شدامد سایت، یکی از مباحث مرتبط با سئو است و راهکارهایی دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم.


1.    محتوای سایت  

وبسایت شما تنها صفحه ای نیست که اطلاعاتی در ارتباط با شما را به نماش بگذارد؛ بلکه وبسایت شما می بایست چیزی ارزشمند برای ارائه به کاربران داشته باشد. کاربران به دلایل مختلفی وارد سایت شده و باعث افزایش شدامد سایت می‌گردند؛ اما اگر محتوای مدنظرشان را پیدا نکنند، به سرعت از صفحه شما بیرون می شوند. در تولید محتوای سایت، باید به مبحث واژه ها کلیدی اهمیت زیادی بدهید و در عناوین و مطالب سایت خود به صورت طبیعی از آن‌ها کاربرد کنید تا موفق به افزایش ترافیک سایت خویش شده باشید. (راهنمای کامل برگزیدن واژه کلیدی مناسب برای مطالب سایت)


2.    شبکه های اجتماعی

فعالیت سایت شما در شبکه های اجتماعی گوناگون مشابه گوگل پلاس، اینستاگرام، توییتر و تلگرام می‌تواند نتایج پرباری برای شما به ارمغان بیاورد. زمانی که محتوایی جذاب همانند موشن گرافی، عکس، مطالب آموزشی و... را در حساب شخصی کسب و کارتان پیمان می دهید، مایه می‌شوید الی کاربران شیدا محتوای تولید شده شوند و به سایت شما مراجعه کنند. بیشتر کسب و کارها برای افزایش ترافیک سایت خود، محتوای شبکه های اجتماعی خویش را از راه بازاریابی ویروسی در معرض دیده شدن قرار می دهند و بازدید سایت خود را افزایش می دهند. برخی شبکه های اجتماعی مانند گوگل پلاس که فرآورده کمپانی گوگل هستند، می توانند کارایی زیادی بر روی افزایش ترافیک سایت داشته باشند.


3.    تبلیغات اینترنتی

بازاریابی آنلاین روش های متعددی دارد. تبلیغات پاپ آب، بنرهای تبلیغی در وبسایت ها، لینک های خبری و... از انواع تبلیغات اینترنتی هستند که باعث می شوند نرخ CTR شما بالا برود و در نتیجه شما را به هدفتان که افزایش ترافیک سایت است، می رسانند. بهتر است در عقیده داشته باشید که هرگونه تبلیغات اینترنتی، می بایست هدفمند باشد لغایت بازدهی پسندیده برای شما داشته باشد. مثلا در صورت اجراکردن کمپین های تبلیغاتی، در صفحه فرود (لندینگ پیج) سایت خود محتوای مناسب قرار دهید الی کاربر پس از ورود به سایت شما، سرگردان نشود.


4.    افزایش سرعت سایت

زمانی که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نما می‌شود، کاربران روی لینک سایت شما کلیک می کنند. اگر سرعت لودشدن صفحات پایین باشد، کاربر صفحه را می بندد و دیگر وارد سایت شما نخواهد شد. پس قبل از هرگونه تبلیغ و سرمایه گذاری بر روی کمپین های بازاریابی ویروسی، از بالا بودن سرعت سایت خویش مطمئن شوید الی مایه افزایش ترافیک سایت خود شوید. حجم بالای تصاویر می تواند عاملی برای کند کردن سرعت سایت شما باشد. آلت تست سرعت گوگل به شما کمک می کند تا سرعت سایت خویش را بسنجید و نقایص آن را رفع کنید.


5.    رسپانسیو بودن سایت

صفحه سایت شما باید در تمامی مرورگرها به راستی اثر داده شود. طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا به شما کمک می کند لغایت سایت خویش را برای همگی دستگاه ها سازگار کنید. امروزه کاربران تنها از دسکتاپ برای وبگردی و جستجوی مطالب مورد نظر خویش استفاده نمی کنند. تبلت ها و تلفن های همراه بیشترین بهره‌گیری را میانی کاربران دارند. پس برای سایت شما بایسته است که نسخه های گوناگون پسندیده نمایش در صفحه لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت داشته باشد لغایت کامیاب به افزایش شدامد سایت خویش شوید.


6.    خطای ۴۰۴

یکی از رایج ترین خطاهای وب سایت ها، خطای ۴۰۴ است که می تواند به علت ایراد در برنامه نویسی و اجرای کد باشد. با رسیدگی لینک های سایت خود، لینک های شکسته و حائز ارور را پیدا کنید چون این گونه خطا نشان مستقیمی بر روی کاهش ترافیک سایت دارد.


7.    حفظ مشتریان پیشین سایت

تولید محتوا نه فقط باعث جذب کاربران جدید می شود، بلکه مایه می شود الی مشتریان پیشین شما در ارتباط با موضوعات مختلف به‌روز شوند و به سایت شما راز بزنند لغایت ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند. به کارگیری خبرنامه ایمیلی یگانه از معروف ترین گذرگاه هایی است که برای حفظ مشتریان قبلی می‌توانید کاربرد کنید؛ بدین ترتیب کاربر با دیدن ایمیل شما در صندوق پستی الکترونیکی خود، روی لینک سایت شما کلیک می کند و شما کامیاب به افزایش شدامد سایت خویش شده اید. خبرنامه می‌تواند موضوعاتی همانند به روز شدن محتوا سایت، اضافه شدن امکانات جدید به سایت یا پیشنهادهای ویژه ای مشابه تخفیف باشد. قرعه کشی ها از دیگر موضوعات جذابی است که هر کاربری را تشویق می کند تا از ایمیل خود به سایت شما وارد شود.


8.    تگ عنوان

عنوان همان قلابی است که پروا کاربر را جلب می کند. بهترین عنوان ها، تاثیرگذارترین عنوان ها هستند. هر نوع مطلبی که فرآوری می‌کنید، باید با عنوان جذابی که کلمه کلیدی شما را در خویش جای می دهد، بهینه شود لغایت باعث افزایش شدامد سایت شود. خودتان را جای بیننده بگذارید، آیا جذب نوشته ای با عنوان کلیشه ای و بی روح همانند کتاب های درسی می شوید؟ بعد به پیگیری راه های جذاب تر کردن عنوان باشید.


9.    ثبت اسم سایت در دایرکتوری ها و مرجع های آنلاین

دایرکتوری ها یا مرجع های آنلاین، لیست هایی هستند که مثل دایره المعارف های اینترنتی، سایت های سایر را معرفی می کنند. با ثبت نام سایت خویش در دایرکتوری‌ها و مرجع های آنلاین، سایت شما به  کاربران شناسایی می شود. می توانید سایت خویش را در «فهرست سایت های فارسی» وارد کنید. درج سایت در این فهرست ها باعث افزایش شدامد سایت شما می شود. به خاطر داشته باشید که مهم‌ترین موتورهای جستجو گوگل و یاهو و بینگ هستند ولی دایرکتوری ها هم بی تاثیر نیستند.

سوابق بیمه تامین اجتماعی را چطور مشاهده کنیم؟

بیمه از طریق اینترنت تبدیل شده است.

قبل از اینکه به سامانه‌ی سوابق بیمه‌ی تامین اجتماعی وارد شوید باید «کد ملی» و «شماره بیمه» خود را به همراه داشته باشید.

برای ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی باید آدرس اینترنتی (http://www.tamin.ir/savabegh) را در قسمت URL مرورگر اینترنت خود وارد کرده یا بر روی لینک آن کلیک کنید.

پس از ورود به این سامانه، صفحه‌ی زیر به شما نمایش داده می‌شود که باید در آن «کدملی» و «شماره بیمه» را وارد کنید و در صورتی که رمز خود را عوض نکرده‌اید در قسمت کلمه عبور، سریال شناسنامه خود را که یک عدد ۶ رقمی است و رنگ آن قرمز است وارد کنید. (شماره بیمه در دفترچه‌ی بیمه یا پرونده بیمه شما نوشته شده است)

صفحه اول سوابق بیمه تامین اجتماعی

پس از ورود اطلاعات باید «کد امنیتی» داخل تصویر بالای دکمه «مشاهده‌ی سوابق» را وارد کرده و پس از آن دکمه‌ی «مشاهده‌ی سوابق» را کلیک کنید.

حالا صفحه‌ای مشابه عکس زیر نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید در آن سوابق بیمه‌ی تامین اجتماعی خود را مشاهده کنید.

جدول سوابق بیمه تامین اجتماعی

چگونه مثل یک فرد حرفه‌ ای با Google Docs کار کنیم

گوگل داکز (Google Docs) یک سرویس آنلاین بسیار عالی است که به شما اجازه می‌دهد بر روی اسناد، صفحات گسترده و اسلاید‌های ارائه‌های خود کار کنید، آن هم به صورت کاملا رایگان و بدون اینکه نگران از بین رفتن فایل‌ها یا آسیب دیدن آن‌ها باشید. با قابلیت اشتراگ گذاری در سرویس یاد شده، می‌توان برای کارهایی که به نیرویی بیش از یک نفر نیاز دارند، هم به صورت گروهی و هم چند نفره روی فایل‌های خود کار کنید.

اما آنچه ممکن است ندانید، این که ابزارها و امکانات داخلی گوگل داکز کاربر را قادر می‌سازند تا کارهای بیشتری را علاوه بر اعمال اصلی بر روی اسناد و فایل‌های خود انجام دهد. هنگامی که از تمامی این امکانات و ابزارها در هنگام کار با گوگل داکز آگاهی پیدا کنید، می‌توانید همانند یک حرفه‌ای به تمام معنا هر کاری را در این سرویس انجام دهید.

ببینید دیگران چه تغییراتی انجام داده‌اند

سندی را در گوگل داکز باز کرده و از منوی فایل گزینه See revision history را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا سند شما در حالت متفاوتی قرار داده شود و در سمت راست یک بخش کناری اضافه می‌شود. در این قسمت لیست زمان‌هایی که تغییرات روی سند انجام شده و کسی که آن تغییرات را اعمال کرده قابل مشاهده است. با این روش می‌توانید ببینید چه کسی تغییرات و ویرایش‌ها را روی سند انجام داده است.

google docs history

اما علاوه بر آنچه در بالا گفته شد، می‌توانید با انتخاب هر آیتم در لیست تغییرات کنار صفحه، آن مورد را به عقب برگردانید یعنی تغییر یاد شده را نادیده بگیرید. اگر شخص دیگری که روی سند شما کار می‌کند، ساعت‌ها کار سخت شما را با تغییرات نادرست از بین برده، براحتی می‌توانید با لغو تغییرات آن شخص، فایل‌ خود را به حالت اولیه برگردانید.

ایجاد توضیحات و پیشنهاد‌ها

ایجاد توضیحات در نرم‌افزارهای ویرایش متن، ویژگی جدید محسوب نمی‌شود. براحتی یک متن، جمله یا کل صفحه را انتخاب کرده و از منوی Insert گزینه Comment را انتخاب کنید. سپس یک بخش حباب مانند ظاهر خواهد شد که می‌توانید داخل جعبه متن آن، توضیحات مورد نظر خود را اضافه کنید. هر شخص دیگری که به سند شما دسترسی داشته باشد می‌تواند در مورد توضیحات شما نظر ارسال کند. ارسال نظرات برای توضیحات اضافه شده نیازی به آنلاین بودن همزمان دو شخص ندارد.

یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد در گوگل داکز، قابلیت جابجایی بین حالات کار است. خصوصا از حالت ویرایش به حالت ارائه پیشنهاد. در سمت راست بالای صفحه، علامت یک مداد نشان دهنده آن است که شما در حالت ویرایش قرار دارید. اگر با انتخاب این منو گزینه Suggesting را انتخاب کنید، می‌توانید در این حالت به جای ایجاد تغییرات فقط آن‌ها را پیشنهاد دهید.

ارائه پیشنهاد بدان معنا است که تغییرات انجام شده توسط شما چه شامل تغییر کلمات باشد چه تغییر فاصله‌ها و علام نگارشی یا فونت، به صورت یک نظر برای کسی که دسترسی به ویرایش سند را دارد قابل مشاهده خواهد بود و در صورتی که وی تغییرات انجام شده توسط شما را تایید کند، آنگاه آن تغییر روی سند مورد نظر اعمال خواهد شد. این ابزار واقعا کارایی بسیار خوبی دارد و با استفاده از آن می‌توانید به افراد مختلف با توجه به نقش آن‌ها دسترسی‌های مختلفی را به اسناد خود بدهید.

google docs comments

برنامه کاری خود برای هر پروژه را دقیقا مشخص کنید

این مورد یکی از کلیدی‌ترین نکات در هنگام انجام یک کار است و شما باید دقیقا بدانید که چه کارهایی را روی پروژه خود انجام می‌دهید. اگر افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید نمی‌دانند برنامه کلی و هدف‌تان چیست، می‌توانید از ابزاری به نام MindMeister استفاده کنید که در واقع یکی از افزونه‌های Google Docs است و به شما اجازه می‌دهد تا براحتی نقشه راه و هدف پروژه خود را به صورت یک لیست مشخص کنید.

ابتدا هدف اصلی را در اولین و بالاترین مکان لیست ایجاد کنید و سپس سایر ایده‌ها و برنامه‌های کاری را پس از آن اضافه کنید. اگر برخی از آیتم‌های این لیست نیاز به زیر شاخه دارند، پس کلید اینتر را فشرده و سپس کلید Tab را بزنید تا به بخش زیر دسته‌های آیتم مورد نظر لیست خود بروید. هنگامی که لیست زیر شاخه‌های آیتم مورد نظر را ایجاد کردید، آن لیست را انتخاب کرده و سپس از منوی Add-ons گزینه MindMeister را انتخاب و سپس Insert as Mind Map را کلیک کنید. حالا یک تصویر بسیار گویا از آنچه در ذهن دارید و می‌خواهید روی پروژه‌تان اعمال کنید را خواهید داشت که هر کسی با نگاه به آن می‌تواند به آسانی به هدف شما پی ببرد.

google docs

ایجاد سلسه مراتب برای پوشه‌ها

زمانی که پروژه شما به بیش از یک سند نیاز داشته باشد، می‌توانید آن پوشه را به اشتراک گذاشته و با آن‌ کار کنید و نیز به هر شخصی که مایل هستید دسترسی مشخصی برای انجام برخی کارها واگذار کنید. اگر هر فایلی را به پوشه‌ی اشتراک گذاشته شده اضافه کنید، آن فایل به صورت خودکار همان دسترسی را به افراد واگذار می‌کند که برای پوشه و در مرحله قبل ایجاد کرده بودید.

اما ممکن است یک پوشه برای کار شما کافی نباشد. ممکن است نیاز به اضافه کردن چندین پوشه دیگر داشته باشید. برای اینکار کافی است در پوشه اشتراک گذاشته شده پوشه‌های مورد نظرتان را ایجاد کرده و آن‌ها را به طور مناسب نام گذاری کنید. مثلا پیش‌نویس‌ها، نیاز به ویرایش، پایان یافته‌ها. همچنین با قابلیت امکان استفاده از چند پوشه، می‌توانید بخش‌های مختلفی ایجاد کنید. به عنوان مثال، اخبار، ویژه‌ها. با این کار می‌توانید دقیقا مشخص کنید که پروژه و بخش‌های آن هر کدام تا چه مرحله‌ای پیش رفته‌اند و چه قسمت‌هایی نیاز به کار بیشتر دارند تا به پایان برسند.

google docs folders

ترفند اضافی!

با رنگ‌بندی پوشه‌های خود می‌توانید براحتی مشخص کنید که محتویات هر کدام دقیقا چیست. برای انجام این کار بر روی پوشه مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Change color را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید رنگ مورد نظرتان را بنا به نیاز و سلیقه‌ خود روی پوشه مورد نظر اعمال کنید.